تبلیغات

روت کردن چه بلایی بر سر موبایل شما می آورد؟

روت کردن چه بلایی بر سر موبایل شما می آورد؟

 

روت کردن چه بلایی بر سر موبایل شما می آورد؟

دلایل زیادی برای روت کردن دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید وجود دارد؛ اما مهم‌ترین این دلایل امکاناتی است که پس از روت‌کردن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

به گزارش پاتوق پلاس،تغییر در فونت‌ها و آیکون‌های سیستمی، حذف نرم‌افزارهای پیش‌فرض از سیستم‌عامل، حذف پوسته‌های نصب شده از سوی شرکت سازنده، به‌روزرسانی سریع‌تر و نصب رام‌های کوک شده از مهم‌ترین امکاناتی است که پس از روت کردن دستگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ اما مزایای روت کردن می‌تواند برای شما خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن‌که به روت کردن دستگاه و مزایای آن فکر کنید با خطرات احتمالی آن آشنا شوید، سپس اگر همچنان به‌دنبال دلایلی برای روت کردن دستگاه بودید، شماره‌های بعدی پاتوق پلاس را بخوانید تا حسابی شما را به روت کردن ترغیب کنیم!

 

خاموش شدن ناگهانی دستگاه هنگام روت‌کردن

اگر هنگام روت کردن دستگاه خود، نهایت دقت را نداشته باشید و اشتباهی مرتکب شوید ممکن است دستگاه شما دیگر بوت نشود! به عقیده برخی کاربران، این بی‌دقتی موجب می‌شود دستگاه شما به پاره‌ای آجر تبدیل شود! چرا که تلفن همراه یا تبلتی که بوت نشود هیچ تفاوتی با آجر ندارد! در چنین شرایطی به احتمال ۹۵ درصد بازگرداندن دستگاه شما به حالت اولیه غیرممکن است و به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم به فکر روت کردن نباشید یا اگر اصرار به انجام این کار دارید قبل از آن به‌دقت تمام مراحل روت کردن را مطالعه کرده و تمام ابزارها و نرم‌افزارهای لازم برای انجام آن را نیز آماده کنید.

 

باطل شدن گارانتی دستگاه

توجه داشته باشید یکی از موارد ابطال گارانتی دستگاه‌های اندرویدی، روت کردن آنهاست. پس اگر بتازگی دستگاه خود را خریداری کرده‌اید و نمی‌خواهید به همین سادگی گارانتی آن را باطل کنید، سراغ روت کردن نروید. (البته در صورت تسلط به اندروید، می‌توانید با بازگردانی دستگاه به حالت اولیه، از گارانتی آن نیز استفاده کنید)

 

آسیب‌پذیری بیشتر در برابر بدافزارها

با روت کردن سیستم‌عامل، دسترسی به فایل‌های سیستمی فعال شده و امنیت دستگاه شما کاهش می‌باید. این کاهش امنیت موجب می‌شود بدافزارها راحت‌تر از قبل به فعالیت‌های مخرب خود بپردازند و براحتی به تمام بخش‌های سیستم‌عامل دسترسی یابند. چنانچه دستگاه خود را روت کرده‌اید و می‌خواهید کاهش امنیت به‌وجود آمده را جبران کنید، پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزارهای امنیتی و ویروس‌یاب‌ها کمک بگیرید.

 

 

افزایش خطاهای کاربر و حذف فایل‌های سیستمی

همان‌طور که گفتیم پس از روت کردن اندروید، دسترسی شما به تمام بخش‌های سیستم‌عامل امکان‌پذیر خواهد شد و فایل‌های سیستمی نیز جزو این دسترسی به‌شمار می‌رود. فراموش نکنید که انسان جایز الخطاست و این احتمال وجود دارد که شما هنگام دستکاری و اعمال تغییرات روی سیستم‌عامل، دچار خطا شده و فایلی سیستمی را به اشتباه حذف یا آن را با تنظیمات نادرست ویرایش کنید. در این شرایط ممکن است سیستم‌عامل دستگاه شما بدرستی عمل نکند یا حتی اصلا بوت نشود! (راه‌حل رهایی از این مشکلات نیز نصب مجدد سیستم‌عامل روی دستگاه است)

 

توصیه ما به شما

اکیدا به شما توصیه می‌کنیم پیش از روت کردن دستگاه اندرویدی خود تمام مراحل کار را مطالعه کرده و با دقت کامل نسبت به اجرای هریک از مراحل اقدام کنید، پس از روت کردن دستگاه خود حتما یک نرم‌افزار ویروس‌یاب روی آن نصب کرده و از اعمال تغییرات روی فایل‌های سیستمی که با آنها آشنایی ندارید، پرهیز کنید.

 

 

 

X

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...