تبلیغات

کدام نسخه ویندوز “۸٫۱″ را نصب کنیم؟ + معرفی

کدام نسخه ویندوز “۸٫۱″ را نصب کنیم؟ + معرفی

اگر قصد آشنایی با نسخه مختلف ویندوز ۸٫۱ را دارید و می خواهید بدانید هر نسخه چه ویژگی ها و کاربردی دارد،این مطلب را تا انتهای مطالعه کنید :

 

1965034_686

 
Windows 8/1
 
عمومی‌ترین نسخه و همچنین نسخه پایه از ویندوز ۸٫۱ در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیت عرضه شده است. این نسخه امکانات مورد نیاز برای کاربران خانگی اعم از صفحه شروع، کاشی‌های زنده، فروشگاه ویندوز، اینترنت اکسپلورر ۱۰، کاربری مایکروسافت و محیط دسکتاپ را در خود جای داده است.
 
Windows 8.1 Pro
 
این نسخه را می‌توانیم با ویندوز ۷ نسخه Professional و Ultimate در یک ردیف قرار دهیم. نسخه Pro برای کاربران حرفه‌ای (طرفداران ویندوز) و کاربران تجاری طراحی شده است و همه امکانات در نظر گرفته شده در ویندوز ۸٫۱ در این نسخه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. دسترسی از راه دور توسط Remote Desktop، سیستم رمزنگاری فایل‌ها، هارد‌دیسک مجازی و BitLocker برخی امکاناتی است که در این نسخه در اختیار شما قرار می‌گیرد. ابزار Windows Media Center نیز برای کاربران این نسخه از ویندوز به‌صورت بسته‌ای جداگانه عرضه شده و قابل استفاده است.
 
Windows 8.1 Enterprise
 
نسخه سازمانی ویندوز ۸٫۱ یا همان Enterprise تمامی امکانات نسخه حرفه‌ای (Pro) را در خود جای داده است، با این تفاوت که از Windows Media Center پشتیبانی نمی‌کند.
 
نسخه سازمانی در اختیار مشتریان تضمین شده همچون MSDN (شبکه توسعه‌دهندگان مایکروسافت) و مشترکان Technet قرار می‌گیرد.
 
Windows 8.1 RT
 
دوستداران سیستم‌عامل ویندوز که قصد دارند تبلت را جایگزین رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ کنند، می‌توانند از این نسخه کمک بگیرند. ویندوز ۸٫۱ ویرایش آر‌.تی برای دستگاه‌های مجهز به پردازنده ARM طراحی شده است که امروزه در بسیاری از تبلت‌ها یافت می‌شود. این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز ۸٫۱ برای دستگاه‌های لمسی بهینه‌سازی شده است و نسخه پایه مجموعه آفیس شامل Word Excel PowerPoint و OneNote روی آن وجود دارد. ویندوز آر.‌تی امکانات کمتری نسبت به ویندوز ۸٫۱ داشته و قادر به اجرای برنامه‌های دسکتاپی ویندوز نیست، اما قابلیت اجرای بسیاری از برنامه‌های محیط مترو را که روی ویندوز ۸٫۱ اجرا می‌شود، دارد.
 
توجه: ویندوز ۸٫۱ برخلاف ویندوزهای ویستا و ۷، ویرایش دیگری اعم از Starter، Home Basic، Home Premium و Ultimate ندارد.
 
گاهی اوقات همراه با نام ویرایش‌های مختلف ویندوز ۸٫۱ پسوند N نیز وجود دارد. این نسخه‌ها مربوط به بازارهای اروپا بوده و تفاوت آنها با ویرایش فاقد پسوند N، نداشتن نرم‌افزار Windows Media Player همراه با ویندوز است.
 
به‌عنوان مثال Windows 8.1 Pro N کاملا مشابه Windows 8.1 Pro است، اما نرم‌افزار Windows Media Player را همراه ندارد.
 
 

پاسخ دهید

2 نظر

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۱۳:۳۷

Hi there! I simply want to offer you a huge thumbs up for your great info you have here on this post. I will be returning to your website for more soon.

Shayna  ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳:۴۳

Thanks for finally writing about >کدام نسخه ویندوز “۸٫۱″ را نصب کنیم؟ + معرفی <Loved it!