تبلیغات

در چند دقیقه کار با “ویندوز ۸″ را بیاموزید

در چند دقیقه کار با “ویندوز ۸″ را بیاموزید

ویندوز هشت سر و شکل کاملا متفاوتی با ویندوزهای قبلی دارد و کاربران قدیمی را با ویندوز جدید دچار مشکل می‌کند اما اگر کمی با آن سر و کله بزنید خیلی زود لم کار کردن با آن را یاد می‌گیرید.
 
1936388_226
با مطالعه مطالب زیر در چند دقیقه می توانید فوت و فن های ویندوز هشت را بیاموزید.

 

 

 

 

 
 
جلوگیری از باز شدن فایل‌ها در مترو
 
اگر تازه شروع به کار با ویندوز ۸ کرده باشید شاید وقتی برای اولین بار روی یک فایل تصویری در Windows Explorer دابل کلیک کنید کمی تعجب کنید چرا که ویندوز به جای باز کردن آن فایل در محیطی مانند Windows Picture Viwer آن را با استفاده از یکی از برنامه‌های موجود در رابط بصری و پیشرفته مترو باز می‌کند. به طور کلی ویندوز در حالت پیش‌فرض کلیه تصاویر، موسیقی‌ها، ویدئوها را با استفاده از برنامه‌های موجود در رابط مترو باز می‌کند.
 
این قضیه حتی در صورتی که فایل‌های مورد نظر را از میزکار یا همان Desktop خود نیز باز کنید، صدق می‌کند. خب حالا ما یک راهکار داریم.
 
برای جلوگیری از این کار کلید ویندوز روی صفحه‌کلید را فشار داده تا به رابط مترو دسترسی پیدا کنید. سپس عبارت Default Programs را تایپ نموده و کلید Enter را فشار دهید. بعد روی پیوندی که با عبارت Set Your Default Programs مشخص می‌شود کلیک کنید. سپس در رابط کاربری ظاهر شده و در بین فهرست برنامه‌های نصب شده از این رابط، برنامه Windows Photo Viewer را انتخاب کرده و سپس روی تنظیم Set This Program as Default کلیک کنید. تا به عنوان برنـامـه پیش‌فرض برای فایل‌های تصویری در نظر گـرفته شـود. برای فایل‌های ویدئویی نیز می‌توانید برنامه Windows Media Player یا هر برنامه پخـش‌کننده ویـدئـوی دیگر را انتخاب کنیـد. بـه طور کلی در رابط Default Programs شمـا می‌توانید برای اجرای فایل‌ها، برنـامه مورد علاقه خود را تنظیم کنید.
 
البته لازم بـه یـادآوری است که شما همچنین می‌توانید از برنامه‌هایـی که خودتان آن‌ها را در ویندوز نصب کرده‌اید، استفاده کنید.
 
نمایش ابزارهای مدیریتی
 
اگر کمی حرفه‌ای باشید حتما متوجه شده‌اید که در ویندوز ۸ به طور پیش‌فرض ابزارهایی مانند Event Viewer Computer Management و دیگر ابزارهای مدیریتی در صفحه شروع یا همان Start Screen مخفی شده‌اند. اگر شما به طور مکرر از این گونه ابزارها استفاده می‌کنید لازم است بدانید که می‌توانید آن‌ها را از حالت مخفی در آورید.
 
برای این منظور در صفحه Start screen ماوس خود را به گوشه راست بالا یا پایین این صفحه حرکت داده و سپس روی بخش Settings که ظاهر شده کلیک کنید. شما همچنین می‌توانید با ترکیب کلیدهای میان‌بر WinKey-C به این بخش دسترسی داشته باشید. به هر حال از هر روشی که استفـاده می‌کنید نـوار لغزنده Show Administrative Tools را از No به Yes تغییر دهیـد. از ایـن پـس ابزارهـای مدیریتـی یا Administrative Tools در صفحه شروع و در بین فهرست تمامی برنامه‌ها ظاهر می‌شوند.
 
کنترل نگه‌داری خودکار
 
ویندوز ۸ دارای یک ویژگی جدید زمان‌بندی شده است که به صورت خودکار نرم‌افزارها را به‌روز کرده، اسکن‌های امنیتی انجام داده و سیستم را در نقاط زمان‌بندی شده بررسی می‌کند.
 
به طور پیش‌فرض وظایف نگه‌داری سیستم در ساعت ۳ صبح اجرا می‌شوند. از آن طرف اگر شما در نقاط زمان‌بنـدی شـده از سیستم خود استفاده می‌کردید ویندوز منتظر می‌مانـد تـا کامپیوتر در حالت Idle یا بیکار قرار بگیرد.
 
برای تغییر این نقاط زمانی کافی است بخش Action Center را با کلیک روی آیکن پرچم در بخش Tray سیستم (سمت راست نوار وظیفه)خود باز کنید. با باز شدن رابط کاری Action Center می‌توانید گزینه‌ای با نام Automatic Maintenance تحـت فهرست Maintenance را ملاحظه کنید.
 
بعد با کلـیـک روی پیونـد Change Maintenance Settings می‌توانید نقاط زمانی برای نگه‌داری سیستم خود را تنظیم کنید.
 
سفارشی‌سازی جست‌وجو
 
همان طور که می‌دانید زمانی که شما از ویژگی جست‌وجو در ویندوز ۸ خود استفاده می‌کنید برنامه‌های مترو به عنوان یک تنظیم در کنار این جست‌وجوها برای اجرای نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شوند.
 
حال جالب این جا است که شما می‌توانید این برنامه‌ها را کنترل کرده و فهرست برنامه‌ها را بهتر مدیریت کنید. اول از همه روی بخش Settings از هر جایی روی سیستم خود کلیک کرده و سپس روی پیوند More PC Settings کلیک کنید. بعد از صفحه PC Settings روی Search Category کلیک کرده و از نوار لغزنده برای مخفی کردن برنامه‌هایی که در هنگام جست‌وجو به آن‌ها نیازی ندارید استفاده کنید.
 
 

پاسخ دهید

2 نظر

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۲۰:۲۱:۰۰

Can I simply just say what a comfort to uncover somebody that really understands what they're talking about on the net. You actually realize how to bring a problem to light and make it important. More people really need to check this out and understand this side of your story. I was surprised you are not more popular given that you definitely have the gift.

justinebehran.wordpress.com  ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۲۰:۴۷:۱۱

I think everything said was actually very logical. However, consider this, what if you were to write a awesome post title? I mean, I don't wish to tell you how to run your blog, however what if you added something that grabbed people's attention? I mean در چند دقیقه کار با “ویندوز ۸″ را بیاموزید is kinda vanilla. You should peek at Yahoo's front page and note how they create post headlines to get viewers to click. You might add a video or a picture or two to get people interested about what you've got to say. In my opinion, it could bring your posts a little bit more interesting.